torsdag, oktober 18

Jon Voight talar ut: Jag har försökt att förbättra relationen till mina barn


Efter att Angelina Jolies bror James Heaven i en intervju anklagat deras pappa, Jon Voight för att ha mentalt misshandlat barnen under deras uppväxt så bestämmer sig nu Voight för att slå tillbaka. Jon (68) har lämnat ett uttalande i Us Weekly som lyder:
“Jag finner det djupt hjärtskärande att mina barn vill måla en bild av mig som en dålig pappa. Jag tror det beror på deras oförmåga att släppa år av inprogrammerad ilska från deras mor som förstårligt kände sig sårad när vi skilde oss. Sanningen är att jag har försökt att ge honom och deras mor kärlek och stöd, och stora summor pengar. Gud vet, i åratal har jag försökt förbättra vårt förhållande. Kanske har deras mammas död gjort situationen värre.”
I november nr av Marie Claire så berättar James Heaven att han dedikerat sig själv att hjälpa övergivna kvinnor och barn på grund av sina egna dåliga erfarenheter som barn. Om sin berömda far säger han “Jag vill inte prata illa om min far, jag önskar honom lycka och jag hoppas han finner frid, men han utsatte min mamma för flera år av mental misshandel.”Trots bråket så hoppas Jon Voight på ett framtida förhållande med James och Angelina. Han berättar för Us Weekly “Jag skickar dom konstant kärlek och jag kommer alltid att finnas här och hjälpa dom

Inga kommentarer: